onsdag 5. januar 2011

Linotrykk

I det siste har vi drevet med trykk. Det første temaet var" pløyd mark" og skulle være et linotrykk. Jeg brukte ulike papir å trykke på, ulike metoder og ulike farger.


Vanlig linotrykk i svart og hvitt


Her brukte jeg rød og gul i himmelen, svart og hvitt ellers.

Her brukte jeg en skje til å trykke.

Litt hvordan jeg trykket:
- Tegnet motivet jeg ville bruke på et ark.
- Tegnet på begge sider av arket ved hjelp av lysbordet.
 - Overførte dette på linoplaten jeg skulle skjære ut motivet på.
- Skjærte ut det jeg ville skulle synes ekstra og være hvitt. Det ble hvitt fordi det var det jeg skjærte ut og var for dypt for at blekket kunne kommet ned i "sporene/mønsteret".
- Så trykket jeg det på ulike papirslag og med ulike farger.

- Mariagus

1 kommentar:

  1. Hei Maria. Er dette dyptrykk? Definer dette. Hvorfor tegnet du på begge sider av arket? Hvorfor ble det hvitt det du skjærte ut? Hvorfor er trykk nr 2 speilvendt i forhold til trykk 1 og 3? BogB.

    SvarSlett